دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

كنترل شيب (HAC/DAC)

نصب آپشن، رادار نقطه كور، دوربين ۳۶۰ درجه، سردكن صندلي، راداربين خطوط، ديلايت فابريك

كنترل شيب (HAC/DAC)

۱۳ بازديد

كنترل شيب (HAC/DAC)

HAC

HAC  كه از عبارت Hill-start Assist Control به معني كمك و كنترل به شروع حركت در شيب گرفته شده است، به راننده كمك مي كند تا زمانيكه در سراشيبي توقف نموده است و قصد شروع حركت به سمت بالا را دارد، از حركت رو به عقب خودرو جلوگيري شود.
هنگاميكه خودرو در شيب تندي قرار بگيرد، تا شما اقدام به حركت كنيد و ترمز دستي را رها كنيد يا پاي خود را از روي ترمز برداريد و روي پدال گاز قرار دهيد و شروع به گاز دادن كنيد، خودرو مقداري به عقب حركت كرده و امكان برخورد با خودرو يا عابر پشت سرتان را داريد كه باعث ايجاد خسارت مي شود.
حال اين مشكل با HAC كاملا برطرف مي شود.

DAC
DAC برگرفته از Downhill Assist Control به معني كمك و كنترل در سرازيري است و كمك مي كند تا راننده در سراشيبي هاي تند و لغزنده، از سرعت معيني بيشتر شتاب نگيرد. اين اتفاق در رانندگي معمولا ناخودآگاه رخ مي دهد كه با وجود چنين سيستمي ديگر هيچ راننده اي دغدغه حركت در فراز و نشيب هاي كوهستاني را نخواهد داشت.
عملكرد اين سيستم به اين صورت است كه ابتدا مي بايست سرعت اتومبيل خود را به كمتر از 25 كيلومتر در ساعت رسانده و سپس با فشردن كليد DAC پاي خود را از روي پدال گاز برداريد.
ازين پس گيربكس در حالت سنگين قرار گرفته و سرعت پيشروي خودرو به طور هوشمند با درگير كردن ترمزها كنترل شده و شما فقط كنترل فرمان را در دست داريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.