پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

كروز كنترل چيست؟

نصب آپشن، رادار نقطه كور، دوربين ۳۶۰ درجه، سردكن صندلي، راداربين خطوط، ديلايت فابريك

كروز كنترل چيست؟

۷ بازديد

كروز كنترل ابزاري جهت ثابت نگه داشتن سرعت خودرو در مقدار مورد درخواست راننده مي باشد و براي آسودگي رانندگي در مسيرهاي طولاني به كار مي رود.
هدف اين سيستم ثابت نگه داشتن دقيق سرعت دلخواه بدون هرگونه دخالت راننده از طريق فعال نمودن كنترل دريچه ي بنزين و رابط آن با پدال است. در اين سيستم امكان تثبيت سرعت خودرو بدون استفاده از پدال گاز از طريق كليدهاي واسط فراهم شده است و سرعت وسيله را در يك سطح ثابت نگه مي دارد.
اين كليدها به وسيله يك دستگاه ديگر به اي سي يو براي ثابت نگه داشتن سرعت خودرو فرمان مي‌دهند . در اكثر خودروها كروز كنترل مي تواند سرعت خودرو را تا چند كيلومتر دلخواه با فشار دادن يكي از دكمه هاي Set/Accell كم يا زياد كند.
برخي از كروزكنترل ها چنين دكمه هايي را نداشته و به جاي آن زماني كه راننده پايش را روي ترمز مي گذارد خاموش مي شود و زمانيكه دكمه ي تنظيم زده مي شود روشن مي شود.
در اين سيستم آخرين سرعت تثبيت شده در حافظه، ذخيره شده و راننده مي تواند با فشردن يك كليد به صورت اتوماتيك سرعت خودرو را روي اين سرعت تنظيم كند. هم چنين راننده مي تواند در صورت نياز به افزايش مقطعي سرعت با استفاده از پدال گاز سرعت را افزايش دهد و پس از رها نمودن پدال گاز، سيستم كروزكنترل سرعت خودرو را بروي مقدار تنظيم شده تثبيت خواهد نمود.
در سرعت هاي كمتر از 50 كيلومتر در ساعت، سيستم كنترل مركزي از به راه اندازي كروز كنترل جلوگيري نموده و در سرعت هاي بالاي 50كيلومتر در ساعت، راننده تعيين مي كند كه كروز كنترل روشن باشد يا خير.
به دلايل امنيتي اين سيستم در سطوح يخ زده و خيس، جاده هاي پرترافيك و يا راه هاي داراي پيچ هاي تند نبايد استفاده شود.
يكي از مسائلي كه براي تمامي رانندگان مخصوصا رانندگاني كه مسافت هاي طولاني را پشت فرمان هستند اهميت دارد، به حداقل رساندن فعاليت هاي راننده به منظور آسايش و راحتي بيشتر است. سيستم كروزكنترل تا حد زيادي بار مسئوليت اين مشكل را به دوش كشيده و تا حد امكان سعي دارد ميزان راحتي بيشتري را براي راننده فراهم كند.
مجموعه بيم آپشن، اين سيستم را بصورت آپشن در اختيار مشتريان خود قرار مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.